Söejoonistuste konserveerimine ning süsinikupõhised joonistusvahendid

Kaitsja: Kärt Pauklin
Juhendajad: Margit Pajupuu
Kaitsmise aasta: 2010
16.12.2010
Bakalaureusetöö esimene osa on teoreetiline uurimus, kus analüüsitakse söe tekkemehhanisme, karakteristikat ja erinevaid vorme ning tutvustatakse söe kui
kunstivahendi ajalugu eelajaloolisest ajast tänapäevani. Töö teises, praktilises osas, esitletakse konserveerimistööde aruannet, mis on koostatud kolme Eesti Kunstimuuseumi graafikafondist pärineva teose konserveerimise põhjal. Esimene neist, “Tütarlapse portree”, on joonistatud 1854. aastal baltisaksa andeka naiskunstniku Julie Hagen – Schwarzi poolt. Teise teose autor on varalahkunud Erik Obermann ning kannab nime “Nunna pea”, see on dateeringuta, kuid loodud orienteeruvalt ajavahemikus 1905 – 1911. Kolmas on Eesti ühe kõigi aegade tuntuima kunstniku Eduard Wiiralti joonistus 1935ndast aastast pealkirjaga “Seisev akt”. Kõik kolm teost on söejoonistused, mõningate grafiitpliiatsi lisandustega. Autori tööd nendega juhendas Eesti Kunstimuuseumi graafikakonservaator Margit Pajupuu.


Faili nimi: bakalaureusetoo_.pdf
Faili suurus: 1.61MB
Ava dokument Lae alla
Faili nimi: ilmutatud_fotod.pdf
Faili suurus: 18.61MB
Ava dokument Lae alla
Faili nimi: soekaardid.pdf
Faili suurus: 4.83MB
Ava dokument Lae alla